Zespół Aspergera (syndrom Aspergera) Trening RSA Biofeedback
StartFragment
Chłopiec (10 lat)
Problemy w relacjach w szkole, nadwrażliwość słuchowa, problemy z odbieraniem i wyrażaniem emocji, unikanie kontaktu wzrokowego, nie może skupić się, wszystko i wszyscy mu przeszkadzają, staje się agresywny.
Badanie wstępne w spoczynku wykazało:
wysoki puls (ponad 100 ud/min), niski wskaźnik RSA = 16, przy normalnej częstotliwości oddechów na minutę.
W trakcie terapii edukacyjno-terapeutycznej została wytrenowana umiejętność wchodzenia w rytm optymalny, który świadczy o balansie homeostatycznym: dolna granica pulsu korzystnie zmniejszyła się do 70 ud/min, także zwiększyło się RSA = 29, przy takiej samej częstotliwości oddechów na minutę.
Chłopiec zaczyna rozumieć że jest w stanie poprzez metodę oddychania wyciszyć się , uspokoić się oraz skupić się dla wykonania zadania.EndFragment
EndFragment